W maju, uczniowie klasy IV b  zwiedzili stary i nowy Port Lotniczy we Wrocławiu. Była to wspaniała wycieczka. Nie wszyscy mają  możliwość zaglądnięcia w tajemnicze zakamarki lotniska. Przeszliśmy przez prawdziwą odprawę bagażową, niektórzy nawet zostali przeszukani.Odwiedziliśmy Pogotowie Lotnicze, gdzie z bliska podziwialiśmy śmigłowiec ratunkowy, mogliśmy wejść do środka zobaczyć sprzęt i usiąść na miejscu pilota. Wszystkich informacji udzielił nam pracownik pogotowia. Spotkanie z pracownikami Straży Pożarnej było równie pasjonujące. Strażacy zaprezentowali nam nowoczesne wyposażenie, działanie masek ochronnych, elementów kombinezonów, udzielili instrukcji jak zachować się w czasie pożaru, opowiedzieli o swojej niebezpiecznej pracy. Pokazali najnowocześniejsze wozy strażackie, a nawet polali nas wodą. Autobusem dowożącym pasażerów do samolotów przejechaliśmy do nowego portu lotniczego, a tam w podziemiach spotkaliśmy się z pracownikami ochraniającymi lotnisko przed atakami bombowymi, zajmującymi się wykrywaniem niebezpiecznych ładunków. Pokazali nam nowoczesny sprzęt nawigacyjny, łaziki, komputery, urządzenia laserowe, które wykorzystują w swojej pracy, ubrania ochronne, kombinezon, kask. Poznaliśmy też przemiłą sukę, owczarka niemieckiego tropiącą ładunki wybuchowe. W hali lotniska przyglądaliśmy się odprawom pasażerów, a na płycie lotniska pracy obsługi lotniska i manewrom odlatujących samolotów. Wycieczkę zorganizowała nam mama kolegi z klasy, pracująca na lotnisku. Było super! Dziękujemy!